Пошук вакансій та резюме


mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні33
mod_vvisit_counterВчора75
mod_vvisit_counterНа цьому тижні108
mod_vvisit_counterМинулого тижня985
mod_vvisit_counterУ цьому місяці2750
mod_vvisit_counterМинулого місяця3718
mod_vvisit_counterВсі184733

Зараз онлайн 4
Ваш IP: 54.198.210.67
,
Сьогодні: 2017-11-20 07:57



  Кадрові вподобання роботодавців: чинники,
які впливаютьна прийом молодих спеціалістів на роботу

На що ж роботодавці у першу чергу звертають увагу, наймаючи на роботу нещодавніх випускників ВНЗ? Як зазначають самі роботодавці, ВНЗ, який закінчив молодий фахівець, аж ніяк не є першочерговим критерієм при прийомі на роботу.
"Сама по собі наявність диплому (нехай навіть найпрестижнішого ВНЗ) не стане перепусткою у команду - з іншого боку, безумовно, ми, за інших рівних умов, беремо до уваги і якість ВНЗ, в якому вчився кандидат на посаду, і місце ВНЗ у рейтингах, і середній бал диплому".

Найбільше компаній
насамперед звертають увагу на розумові навички претендентів
:

 - креативність,
- здатність аналізувати інформацію,
- системність мислення,
- здатність до самонавчання,
 - особистісні якості (стресостійкість, гнучкість, ініціативність, відповідальність, рівень розвитку      практичних навичок за фахом,
-  рівень розвитку загальних комунікативних навичок (спілкування, ведення переговорів, -розв'язання конфліктів, роботи в команді, роботи із клієнтом,
    Деякі компанії, вважають, дуже важливими такі фактори, як наявність додаткової освіти (тренінги, курси тощо,наявність досвіду роботи під час навчання у ВНЗ, а також - ВНЗ, який закінчив молодий спеціаліст.
Тобто претендент на ту чи іншу посаду має насамперед демонструвати загальні розумові здібності і фа
хові знання, а досвід роботи (особливо - не за фахом) і диплом при цьому стають другорядними.

Специфіка прийому на роботу

    Професійна підготовка претендента може перевірятися у бесіді з керівником відповідного підрозділу, у вирішенні практичних завдань. Також перевіряється успішність студента. Варто відмітити, що багато експертів говорили про те, що віддають перевагу випускникам, які мали на курсі не найкращий рейтинг, але перебували у "першій десятці", оскільки рейтинг №1 часом означає зайву амбіційність студента.

    Серед опитаних компаній лише деякі використовують стандартну методику тестування при прийомі на роботу. Такими методами користуються компанії при наборі на спеціальність аудитора, бухгалтера.

     За рівної професійної підготовки претендентів експерти роблять вибір на основі особистих якостей. Найчастіше компанії цікавлять у першу чергу мотивація випускників, їхнє бажання і готовність вчитися на робочому місці, вміння творчо підходити до роботи, працювати в команді, правильно розставляти пріоритети. Більшу важливість набувають такі характеристики, як загальна ерудиція, письмова і усна грамотність випускника. Соціальна активність - ще один фактор, що набуває більшої ваги останнім часом,

     Відповідність корпоративній культурі компанії - ще один важливий аспект при виборі потенційного співробітника. Так, компанії, що вважають себе такими, що розвиваються, активними, агресивними, більш схильні приймати випускників з явними лідерськими якостями, більш амбіційних.
    Від кандидата на посаду в таких компаніях більш активний стиль поведінки може знадобитися ще до проходження співбесіди.

    Для компаній "сімейного типу" і для клієнтоорієнтованих посад амбіційність, навпаки, може стати основною причиною негативної відповіді претендентові, оскільки в таких випадках компанії шукають "командних", "неконфліктних" претендентів.

Програми співробітництва з ВНЗ як елемент системи відбору                                                                                         та підготовки персоналу

    За словами експертів, компанії розглядають співробітництво із профільними для них ВНЗ і ПТУ як пріори-тет. Всі компанії-учасники опитування мають досить масштабні та різноманітні програми співробітництва. Умовно такі програми можна розділити на "презентаційні" і "конкурсні". Багато компаній реалізують обидва типи співробітництва.

    Презентаційні програми мають за мету скоріше інформуванти студентів про роботу компанії, можливості працевлаштування в ній, а також про особливості ринку в цілому.Також,вони досить широко використовуються всіма компаніями, але часто мають "точковий" характер, не вимагають довгострокового зв'язку з конкретним ВНЗ.
   
Серед презентаційних заходів найчастіше практикується участь у ярмарках кар'єри, проведення лекцій і семінарів представниками компанії, при цьому на семінарах можуть розбиратися конкретні приклади і завдання з практики.Також поширена участь компаній в якості партнерів у різних конкурсах і програмах, як українських, так і міжнародних.
Конкурсні програми - інструмент відбору і підготовки конкретних кадрів для роботи в компанії, що
починаєть-ся найчастіше з перших курсів ВНЗ, хоча окремі компанії намагаються починати відбір потенційно перспе
ктивної молоді зі старших класів школи.

    В рамках конкурсних програм проводиться відбір у групи стипендіатів, практика на підприємстві-спонсорі, додаткове навчання під керівництвом консультанта від компанії. Також перевага надається науковим прагненням студентів у тій галузі, що цікавить компанію та відповідає можливому майбутньому напрямку роботи конкретного студента.Такі програми більш характерні для компаній, де потрібні співробітники інженерно-технічних спеціальностей.
    Експерти підкреслюють, що такі програми вигідні і самим ВНЗ, оскільки роблять їх більш привабливими. Так, деякі ВНЗ останніми роками розпочали рекламувати абітурієнтам можливість участі у програмі як одну із переваг навчання в цьому ВНЗ, оскільки вона надає високу ймовірність гарантованого працевлаштування.
    Ще однією розповсюдженою практикою є прийом на роботу студентів старших курсів, що дає можливість і компанії і студентові "придивитися одне до одного" і до моменту випуску останнього визначити можливості і формат подальших взаємин.
Навчальні програми в самих компаніях сильно варіюються залежно від спеціальності, потреб конкретного відділу або співробітника.
    Більшість компаній мають стандартний ознайомлювальний курс для "новачків", а також регулярні тренінги і курси підвищення кваліфікації в тій або іншій галузі.
Рішення про необхідність проходження навчання найчастіше приймається безпосереднім керівником співробітника.

   Необхідні зміни у програмах навчання у ВНЗ
    Більшість основних недоліків випускників, з якими зіштовхуються компанії, - відсутність практичних знань та уявлень про роботу в компанії, брак знань за фахом або загальноосвітніми предметами, відсутність soft skills - експерти пов'язують із недоліками в системі освіти.

   
Застаріле обладнання, відсутність у самих викладачів практичного досвіду роботи, формальний підхід до проходження студентами практики - такими бачать експерти основні причини наявних проблем.В українських ВНЗ не викладаються (або викладаються на досить низькому рівні) такі базові, але "вкрай важливі" навички, як "soft skills", і в результаті молодим фахівцям доводиться "у терміновому, іноді навіть авральному, порядку надолужувати втрачене".
    
Крім відсутності практичного досвіду, викладачі ВНЗ часто не мають і доступу до інформації про зміни і новинки у сфері їхніх інтересів. На відміну від студентів, викладачі частіше не мають доступу до сучасних програм і технологій, не вміють користуватися інструментами пошуку, просто не мають комп'ютера (особливо в регіональних ВНЗ).
     Відповідно, необхідні зміни, на думку експертів, - це збільшення практичної складової в освітньому процесі і відновлення матеріально-технічної бази ВНЗ.
    Більшість експертів можливість таких змін бачать у поглибленні співробітництва між ВНЗ і бізнесом: залученні співробітників компаній до читання лекцій і семінарів, проведення практики для студентів і викладачів на базі компаній тощо."ВНЗ повинні надати більше можливостей для проходження навчальної практики в компаніях, безпосередньо домовляючись про це із роботодавцями".

    Найпопулярніші ВНЗ серед роботодавців
    Говорячи про популярність того або іншого конкретного ВНЗ серед роботодавців, варто враховувати як специфіку потреб кожної із компаній, так і спеціалізацію самих ВНЗ.
Так, загалом, експерти відзначають серйозний брак представників інженерно-технічних спеціальностей на ринку праці. Такий брак значно звужує коло ВНЗ, серед випускників яких роботодавці можуть вибирати собі співробітників
   
Надлишок випускників-юристів, маркетологів, фінансистів відчувається експертами як свого роду позитивний момент. Висока конкуренція в цих спеціальностях змушує студентів бути більш активними, займатися самоосвітою, і в результаті робить їх більш підготовленими до роботи в компаніях.

    Серед конкретних ВНЗ, випускники яких найчастіше приймаються на роботу в опитані компанії, більшість представляють Київ. Багато експертів відзначали, що досить рідко бачать у себе випускників регіональних ВНЗ. Гарну підготовку випускникам дають такі навчальні заклади, як НаУКМА, Університет ім. Шевченка, НТУ "КПІ", КНЕУ, НАУ.Серед регіональних ВНЗ найчастіше згадувалися Харківський і Львівський політехнічні університети. Харківська юридична академія, а також Одеська академія харчових технологій, ОНУ.


 Критерії ефективності роботи університету
    Що ж дозволяє ВНЗ ставати ефективними та, відповідно, популярними серед різних категорій стейкхолдерів? На думку абсолютної більшості респондентів, найкращим показником ефективності роботи університету є попит на випускників університету з боку вітчизняних і закордонних роботодавців. Іншими важливими показниками, на думку опитаних, є наявність реально працюючих програм співпраці з роботодавцями у сфері підготовки персоналу, наявність програм співробітництва із закордонними університетами, репутація університету серед експертів в галузі освіти, авторитетність викладачів і дослідників, що працюють в університеті.
          
Найменш важливими, на думку респондентів, є такі показники як наявність і якість сайту університету, кількість публікацій співробітників університету в наукових виданнях, кількість проектів, право на проведення яких було отримано на конкурсній основі, наявність серед випускників університету осіб, які займають провідні позиції у владі, бізнесі, ЗМІ, активна участь університету в економічному, соціальному і культурному житті регіону та ін.
Тобто, як можна зауважити, за оцінками роботодавців і випускників, найкращим свідченням ефективності роботи університету є практична цінність і відповідність освітніх послуг потребам ринку праці, а показники наукової діяльності і впливу на суспільне життя відходять на другий план.

За матеріалами дослідження "Випускники українських ВНЗ очима роботодавців"
 
Відділ сприяння працевлаштуванню випускників та студентів Одеського національного університету імені І.І.Мечникова
Всі права захищені © 2012
Cтворення сайту - Юлія Колмогорова